נולד בישראל בשנת 1973.

דוד ער רואה עצמו בעיקר כאוטודידקט. אף שלמד בצעירותו ציור ורישום אצל האמנים אוסוולד אדלר ואברהם ביקוב וגם למד שנה אחת באקדמיה בצלאל, לכן המשיך לחקור ולפתח עצמאית את הטכניקות שבהן הוא משתמש.

במהלך עשר השנים האחרונות צייר קרוב למאה דיוקנאות עצמיים בטכניקות ובאמצעים סגנוניים שונים, ריאליסטיים אך מגוונים. באחדים מן הדיוקנאות הללו הוא מתווה את דמותו בסגנון ריאליסטי, נאמן למציאות, בצבעים מציאותיים ובהנחות מכחול שעקבותיהן סמויות מן העין. בכמה רישומים "רנסאנסיים" באווירתם, מתעצבת דמותו מתוך קיווקווים קצובים של עפרון לבן על פני גיליון נייר שחור או אפרפר. בדיוקנאות אחרים מותווים פניו בצבעי שמן במשיחות מכחול יבשות, שורטות, ובגוונים מונוכרומטיים. פעם הוא מגיח, מעווה פנים מתוך מערבולת של עשן סמיך, מבליח מתוך האין, ופניו כפני מפיסטו. פעם אחרת הוא מתגלה כנער תם למראה, אשר מבטו כמעט מופתע בפגשו אותנו – הצופים בו.

דיוקנאותיו מעמידים בידו אמצעי – כפי שהעמידו בידי דורות של ציירי העבר צריך להתנסות ציורית, לבחינה של תהליך העשייה, ליצירת האפקט, לבירור ולביטוי של אופני הקליטה של המציאות, הראייה והמסירה – העומדים בבסיסו של הציור הריאליסטי.

הדיאלוג הפנים אמנותי בדיוקנאות של אמנון דוד ער אשר צויירו בשנים 1998-2010 מגלה כי הוא, המסווג במקומותינו כ"צייר ריאליסטי", ניצב בסטודיו שלו מול כן הציור. הפעם תלוי מאחוריו פוסטר גדול וממוסגר ובו צילום דיוקנו העצמי המפוסל של האמן הריאליסטי הספרדי אנטוניו לופז גארסיה. מבט מקרוב מגלה בהם דווקא אוטונומיה של צבעוניות ומשיחות מכחול אינטנסיביות וכתמים מרצדים. הסרבל הכחול והמוכתם, בגד העבודה אשר ער לובש לגופו – נראה במבט מקרוב כשדה מערכה של הטחות מכחול, ניגובים ומריחות אין סופיות.

מרבית ציוריו של אמנון עוסקים באוטופורטרט – עצמו כצייר, ובדמויות אחרות הנגלות בעירום מלא. ציורי הדיוקן שלו נובעים קודם כל מסיבות פרקטיות: הוא יכול להשתמש בעצמו כמודל מהימן.

אמנון אינו עובד אף פעם על בסיס צילום אלא משתמש במודלים חיים. הוא מצייר אנשים שמכיר היטב ולפני שהוא מתחיל בעבודת הציור הוא דואג לשהות תקופה עם מכריו בכדי להכירם טוב יותר. רק אז הוא עובד לעבודת הציור.

ניתן להתרשם מהאינטליגנציה של אמנון בכל הקשור באור ויצירת אוירה, מאופן נפילת האור והשימוש העדין שלו המעניקים תחושה לעוצמה בלכידת העושר של המציאות הויזואלית. 

תערוכות:

1998 מוזיאון ינקו ומוזיאון בת ים

2003 מוזיאון תל אביב

2004 מוזיאון רמת גן

2005 מוזיאון תל אביב

2005 פורום בניו יורק

2006 פורום בניו יורק

2007 גלריה ולירס באמסטרדם

פרסים:

2008 – פרס שיף – תערוכה במוזיאון תל אביב

מיצירות האמן

נערה יושבת בערום / דוד ער אמנון
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:80
רוחב:60
גובה:
הערות: -
הצייר בסטודיו / דוד ער אמנון
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:36
רוחב:17
גובה:
הערות: -