נולד בלטביה ב-1912, עלה ארצה ב-1933. נפטר בשנת 1995.
הציג בביאנאלה בסאו פאולו ב-1953 ובביאנאלה לאמנות גרפית בטוקיו ב-1960. היה חבר בקבוצת ''אופקים חדשים'' זרם האמנות החשוב באמנות הישראלית. בין השנים 1966 - 1984 ניהל את מכון אבני, תל אביב.
ציוריו של יעקב ווכסלר הם מגוונים, הוא השתמש בטכניקות שונות ובתפיסות שונות של הציור המודרני עם זאת הייתה לו אהבה בסיסית אל הרישום בשחור לבן, ובנוסח זה גם אייר כמה ספרים.
זכה בפרס דיזינגוף מטעם עיריית תל אביב, בפרס הסוכנות היהודית, בפרס ירושלים ובפרס חיפה.
אודות עבודותיו של יעקב ווכסלר
(מתוך האתר 'עסקי אמנות')
קל מאד לזהות את ציוריו של ווכסלר, מאחר והם מתאפיינים בגישה ייחודית לצבע ולצורה ובשפה פרטית אותה הוא בנה בציוריו. סולם הצבעים שלו מתאפיין במעברים חדים מצבע לצבע תוך שהם יוצרים קונטרסטים צבעוניים ומלאי חיים. צבעי השמן שלו מונחים בשכבות עבות, סמיכות ונוזליות אחת על גבי השנייה, מסתירות ומגלות זו את זו.
הדמויות בציוריו של ווכסלר הן בדרך כלל של נשים, והן תחומות בקווי מתאר שחורים היוצרים מבנה מבוסס צורות גאומטריות. ציורים אלו היו בתחילה מושפעים רבות מן הציירים היהודים והציור האקספרסיוניסטי של אסכולת פריז. הפרטים בדמויותיו של וכסלר ניתנים בחיסכון רב, אך כמעט תמיד ניתן לראות כי הנשים בציורים תמירות, איברי גופן מאורכים וצווארן ארוך במיוחד. הדמויות מצוירות על רקע נוף בתיה של העיר חיפה או קירות החדר בו הן ישובות כשהן חיות את חיי היום יום שלהן, יושבות בבית קפה, מטיילות ברחוב או יושבות סביב השולחן בבית.
בשנות ה-30 וה-40 התמקד ווכסלר בציור תפנימים, דמויות נשים והירבה לצייר את נופי חיפה בהשפעת הציור האקספרסיוניזם הגרמני.
לאורך השנים התנסה גם בכיוונים שונים של יצירה מופשטת. השינוי המשמעותי הראשון בכיוון זה הגיע בשנת 1953, אז החל ליצור דמויות מאורכות המבוססות על
קווים אנכיים. בציורים אלו נעלם העומק כמעט לגמרי, והדמויות עברו פירוק מלא לגורמים גיאומטריים. לעיתים נראה בציוריו מאותה תקופה השפעה של פולחניים בני תרבות קדומה.
בתחילת שנות השישים החל לצייר בסגנון מופשט שהתאפיין בהשתלטות של הצבעים השחורים והאפורים בשילוב עם לבן ולבן צהבהב, כשהאור והצל נוטלים בציור תפקיד מרכזי.
לקראת סוף שנות השישים ובמהלך שנות השבעים עברה היצירה של ווכסלר שינוי נוסף, והוא החל ליצור ציורים המבוססים על צורות גאומטריות נקיות. כמו כן יצר יצירות בסגנון אנאגליפי, שהן יצירות שלשם צפייה בהן יש להשתמש במשקפיים מיוחדים ההופכים את הסימנים לבעלי עומק. לקראת סוף חייו, משנות השמונים והלאה, חזר ווכסלר לצייר את הנושאים הפיגורטיביים, הנשים ונופי חיפה הקלילים, עימם הוא מזוהה ביותר גם היום.
ציוריו הוצגו בתערוכות רבות בישראל ובחו"ל, וכן נרכשו בידי מוזיאונים ואספנים רבים בארץ ובחו"ל.

מיצירות האמן

מופשט- מוקדמת וחשובה, 1962 / וכסלר יעקב
שנת היצירה:1962
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:95
רוחב:95
גובה:
הערות: -
נשים בבית קפה / וכסלר יעקב
שנת היצירה:שנות ה- 50
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:65
רוחב:82
גובה:
הערות: -
דמויות בנוף / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:59
רוחב:72
גובה:
הערות: -
דומם על שולחן-שנות ה-50 / וכסלר יעקב
שנת היצירה:שנות ה-50
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמו על בד
אורך:49
רוחב:64
גובה:
הערות: -
נערה יושבת / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ליטוגרפיה
טכניקה משנית:ליטוגרפיה חתומה וממוספרת AP
אורך:70
רוחב:34
גובה:
הערות: -
דמויות בנוף-שנות ה-40 / וכסלר יעקב
שנת היצירה:שנות ה-40
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:51
רוחב:66
גובה:
הערות:נדיר
דמויות ועגלה בחיפה / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:73
רוחב:55
גובה:
הערות: -
ליצן ותוכים - נדיר / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:75
רוחב:55
גובה:
הערות: -
דמויות בנוף / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:48
רוחב:63
גובה:
הערות: -
דמויות בנוף / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:60
רוחב:73
גובה:
הערות: -
נערה בסטודיו / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:58
רוחב:73
גובה:
הערות: -
אישה יושבת / וכסלר יעקב
שנת היצירה: -
טכניקה ראשית:ציור
טכניקה משנית:שמן על בד
אורך:30
רוחב:40
גובה:
הערות: -