מיצירות האמן

מופשט / מאירוביץ' צבי

רוחב: 74 אורך: 57
מק"ט: 14476

פנדה- כחול / מאירוביץ' צבי

רוחב: 89 אורך: 64
מק"ט: 14483

נוף- 1940, נדיר / מאירוביץ' צבי

רוחב: 60 אורך: 51
מק"ט: 13752

אגרטל פרחים / מאירוביץ' צבי

רוחב: 50 אורך: 61
מק"ט: 12390

אגרטל פרחים / מאירוביץ' צבי

רוחב: 23 אורך: 34
מק"ט: 10411

מופשט / מאירוביץ' צבי

רוחב: 56 אורך: 77
מק"ט: 16315

פסל בנוף / מאירוביץ' צבי

רוחב: 42 אורך: 50
מק"ט: 17663

מאירוביץ' נולד ב-1911 בקרוסנו שבגליציה.

בשנת1924  החל לימודים גבוהים באקדמיה לאמנות בברלין, שם למד במשך שנתיים. הלימוד התיאורטי לא הספיק לו, והוא התקבל לאולפן של האמן קארל הופר (Karl Hofer) מראשי האקספרסיוניסטים הגרמניים, שם עבד שמונה חודשים. בשנת 1926 צייר את התפאורות להצגה "הדיבוק" שהועלתה בקרוסנו.

בשנות ה-30 התמקד מאירוביץ' בציורי נוף אקספרסיביים שצויירו בארץ. פלטת הצבעים בה עשה שימוש, התמקדה בעיקר בגוונים של ירוק אפור וכחול. בשנת1934  לאחר עליית הנאצים לשלטון בגרמניה ,עלה לארץ ישראל והתיישב בחיפה.

מאירוביץ' יחד עם האמנים מנחם שמי, אברהם מוהר, עוזר שבת ואחרים, יזם את הקמת "קבוצת אמני חיפה". הוא פגש את יעקב וכסלרוהחל לעבוד עמו במשותף. משנת 1948 נמנה על קבוצת האמנים "אופקים חדשים".

הציורים של מאירוביץ' מהווים מזיגה של הגות אינטלקטואלית ושל חוויה נפשית עמוקה. ציוריו מעבירים כוח רב של ערכים צורניים של פירוק הצורה וחיבורה מחדש, וערכי צבע של דירוג גוונים ותתי גוונים. למרות שבציוריו ניתן לראות משיכות מכחול נסערות, בפועל הן תמיד נעשים בצורה מכוונת ומדוייקת, ללא מקריות. 

בציוריו משנות ה-40 המשיך להופיע נושא הנוף, אך הנופים הפכו לסגורים יותר. בתקופה זו החלה להופיע השפעת האמנות הצרפתית של אותה תקופה והגאומטריה הנוקשה שלהם, נטולת הפרספקטיבה המקפיאה את הדמויות והאובייקטים שבציור ללא נפח וללא עומק, כאילו נמעכו אל תוך הבד. בציוריו מופיעים אגרטלי פרחים, נשים, נערות ודוממים (בעיקר פירות), אותם צייר בצורה מופשטת, תוך רגישות גדולה לשימוש בצבע. אזי החל לגלות גם את גווני האדום והחום החמימים.

בשנת 1966 צייר מאירוביץ' את הסדרה הראשונה של הציורים להם יקרא מאוחר יותר "הפאנדות", בהם עשה שימוש בצבעי פסטל-שמן (שעל שם בית החרושת בו יוצרו נקראו הפאנדות), צבעי שמן, עיפרון וגראפיט על גבי נייר. בציורים אלו שלטו קווים קדחתניים שמילאו את שטח הציור עד תום. יצירות אלה הפכו לימים ליצירות המזוהות ביותר עם מאירוביץ'. בציורי הפאנדה שלו הפך מאירוביץ', לדבריו, "ציור של טבע לטבע של ציור".

מאירוביץ' הרבה לצייר גורמים מן הטבע והציגם בהפשטה. תהליך עבודתו היה הדרגתי שיטתי, ולמרות זאת לא כפה על עצמו כל חוק באשר לגילום הצורות כאלמנטים מופשטים. מאוחר יותר ויתר על דימויים ברורים והחל ביצירת קומפוזיציות חופשיות ללא מבנה, בהם היסוד הצבעוני מילא תפקיד מכריע. הצורה בציוריו שומרת על תכונותיה העצמאיות ומוצגת כאשליה תלת ממדית.

מאירוביץ' זכה שלוש פעמים בפרס דיזינגוף היוקרתי (בשנים 1942, 1950, 1961).

הוא הציג בתערוכות רבות ברחבי העולם ויצירותיו נמצאות באוספים ובמוזיאונים רבים בארץ ובעולם.

היה נשוי לסופרת יהודית הנדל. נפטר בשנת 1974 בגיל 63