מיצירות האמן

רצים בשפת הים / חסון טיטי

רוחב: 205 אורך: 55
מק"ט: 10869

ברושים בנוף / חסון טיטי

רוחב: 50 אורך: 76
מק"ט: 11606

נערה במרפסת / חסון טיטי

רוחב: 59 אורך: 49
מק"ט: 11265

תבואה בנוף / חסון טיטי

רוחב: 95 אורך: 72
מק"ט: 10909

נערה בנוף / חסון טיטי

רוחב: 62 אורך: 104
מק"ט: 10908

נוף ביער / חסון טיטי

רוחב: 75 אורך: 104
מק"ט: 10907

נוף / חסון טיטי

רוחב: 76 אורך: 104
מק"ט: 10906

נערה יושבת / חסון טיטי

רוחב: 66 אורך: 103
מק"ט: 10905

נוף / חסון טיטי

רוחב: 69 אורך: 99
מק"ט: 10904

נוף כפרי / חסון טיטי

רוחב: 67 אורך: 104
מק"ט: 10903

זוג ברדלסים / חסון טיטי

רוחב: 76 אורך: 104
מק"ט: 10902

נוף / חסון טיטי

רוחב: 103 אורך: 75
מק"ט: 10901

נוף- מתרחצת בשפת הים / חסון טיטי

רוחב: 158 אורך: 79
מק"ט: 10866

נוף- דמות בים / חסון טיטי

רוחב: 89 אורך: 32
מק"ט: 10694

גגות תל אביב / חסון טיטי

רוחב: 1 אורך: 1
מק"ט: 10094

ברווזים / חסון טיטי

רוחב: 91 אורך: 52
מק"ט: 10024

נערה וחתול / חסון טיטי

רוחב: 105 אורך: 77
מק"ט: 10022

נוף מדברי / חסון טיטי

רוחב: 60 אורך: 80
מק"ט: 10021

זוג / חסון טיטי

רוחב: 60 אורך: 80
מק"ט: 10020

אישה בעירום / חסון טיטי

רוחב: 75 אורך: 30
מק"ט: 13249

אישה יושבת על הכיסא / חסון טיטי

רוחב: 51 אורך: 60
מק"ט: 13247

אישה בעירום יושבת / חסון טיטי

רוחב: 52 אורך: 40
מק"ט: 13240

דמויות / חסון טיטי

רוחב: 39 אורך: 51
מק"ט: 13239

טיטי חסוןאלכסנדרוביץ' מציירת אנשים ונופים. לאנשים שלה אין כמעט תווי פנים. תנוחות הגוף ופרטי הלבוש מסגירים אותם. הם אינם מכירים אותה – היא מכירה אותם, הם אינם יודעים שהיא מכירה אותם.

מתרחשת כאן פעולת ריגול. האמנית, סוכנת חשאית של החיים, עוקבת אחריהם בעפרונה ובמכחולה. היא יושבת ביניהם והם אינם יודעים על כך. היא מוסרת עליהם עדות ולהם – אין על כך שמץ של מושג. עמדת התצפית הסמויה שלה, הסטודיו, הים, הרחוב, לכאן היא באה יום יום לעקוב אחרי גיבוריה.

מושאי התבוננותה הם אנשים קבועים שאת הרגלי היום יום שלהם למדה להכיר עם הזמן. הרגליהם קשורים בזירת ההתרחשות שנצפית מן "הסלון" שלה, מרפסות הבתים ותחנת האוטובוס שממול. לעתים היא נוטלת את כלי מלאכתה ויוצאת החוצה לרגל אחריהם בגן הסמוך שם הם מבלים חלק משגרת יומם.

היא מתעדת פרקים מחייהם הבנויים משגרה קבועה של ריטואלים יומיומיים אשר עוברים גם דרך ה"פריים" שלה. בציוריה היא מקפיאה את הרגע שלעולם הוא קבוע ומצוין רק בחילופי המלבוש והזמן.

יש בציורים הללו משהו נאיבי, התרחקות מציור וירטואוזי ומלומד. זהו ציור אימפרסיוניסטי מטושטש במידה ניכרת, ציור המנסה למסור את הרגע. אולם אין זה הרגע של האימפרסיוניסטים הצרפתיים – רגע קליל של פנאי, קטע מן "החיים הטובים". זהו בעצם ציור ריאליסטי המוסר תמונה של רגע ומייצג מצב קיומי נטול זמן.

במידה רבה מזכירים הציורים צילומים. מעין SNAP SHOTS במכחול ובצבע. חלק גדול מן הפורמטים שלה קטנים מאוד ודומים לצילומים מהירים, אולם היא "מצלמת" בתיווכם של המכחול והצבע ובעיקר – נגיעת היד. בעיבוד הציורי היא מאבדת את המסירה הראליסטית של הדמויות, את אופיין הצילומי, מרחיקה אותן מזיהוי אישי אפשרי, אך באותה עת הופכת את האנונימיות שלהן למשהו שאנו מזהים בו את "כל האדם" וזה מה שמקרב אותם אלינו כל כך.

טיטי חסון היא אמנית הומניסטית. נקודת המבט שלה כצופה בחיים אמפתית ואוהדת, נקייה משמץ של אירוניה או ציניות. היא מלווה את הנפשות הפועלות שלה בהבנה ובאהבה, מרגישה אליהם קירבה ומזדהה עמם. הם הנושא והמושא של עבודתה האמנותית.

בסוף המאה ה-20, המאה אשר איבדה את אמונה באדם ובאנושיות, זוהי עמדה אחרת, יוצאת דופן, אי של תקווה.