נפתלי בזם אמנות יצירה ישראלית

מיצירות האמן

דג מעופף / בזם נפתלי

רוחב: 47 אורך: 55
מק"ט: 16076

סולם יעקב בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 73 אורך: 100
מק"ט: 16091

איש עם סירה בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 16459

ארוחת שבת / בזם נפתלי

רוחב: 80 אורך: 70
מק"ט: 16415

איש עם דג / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 16458

דמות גבר בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 15945

זוג בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 90 אורך: 70
מק"ט: 15946

לאה / בזם נפתלי

רוחב: 100 אורך: 120
מק"ט: 16059

סולם יעקב ודג / בזם נפתלי

רוחב: 80 אורך: 100
מק"ט: 16061

סירה מעופפת / בזם נפתלי

רוחב: 77 אורך: 94
מק"ט: 16063

קקטוס וסולם יעקב / בזם נפתלי

רוחב: 100 אורך: 73
מק"ט: 16064

אריה יהודה / בזם נפתלי

רוחב: 80 אורך: 60
מק"ט: 16068

חלום יעקב / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 16073

מחבק סירה / בזם נפתלי

רוחב: 60 אורך: 50
מק"ט: 16075

נוף מדברי / בזם נפתלי

רוחב: 46 אורך: 33
מק"ט: 16079

דמות ודג בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 16146

אריה מעופף / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 40
מק"ט: 16077

הכובע האדום / בזם נפתלי

רוחב: 88 אורך: 74
מק"ט: 16090

שולחן ערוך / בזם נפתלי

רוחב: 130 אורך: 80
מק"ט: 16193

אריה, דג וכנפי המלאך / בזם נפתלי

רוחב: 100 אורך: 80
מק"ט: 16194

זוג בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 100 אורך: 80
מק"ט: 16416

זוג בנוף / בזם נפתלי

רוחב: 80 אורך: 60
מק"ט: 16069

השולחן / בזם נפתלי

רוחב: 50 אורך: 60
מק"ט: 16074

נפתלי בזם הינו מחשובי האמנים הישראלים ויצירתו היא מעמודי התווך של האמנות המקומית.

בראי תולדות האמנות הישראלית, יצירתו של בזם אשר נפרשת על פני שבעה עשורים, עמדה במרכז אמנות "הריאליזם החברתי" של שנות ה-50 ולאחר מכן במרחבי הסימבוליזם האישי או הלאומי.

בזם יצר שפה אישית של סימנים וסמלים בעלי משמעות אשר שרתו אותו ואת יצירותיו. הוא תיאר את השואה והתקומה, העלייה וההתיישבות וקשר בין דמויות ואירועי התנ"ך לבין המקומיות הישראלית.

שבעת הקנים, פמוט/ים, דג השבת, הקישוט המקודש של בית הכנסת ועוד - בזם השתמש ברכיבים אלה כנקודת המוצא שממנה ניתן ליצור הילה קסומה שבה האובייקט הופך למיתוס, והסימן הופך לכתיבה איזוטרית. עבודתו עשירת זיכרונות אשר לעתים קרובות לובשת צורה של "תת המודע" האישי שלו.

בזם הוא צייר שעבורו היצירה היא לא פחות מאשר עברה הפואטי של המציאות.

הוא מרגיש את הנוכחות של המהגרים הרואים רק את המדבר, הוא מתעמת עם העולים החדשים ועם ההיסטוריה של אבותיהם, כשהוא נותן להם עוד פעם אחת את תחושת ההמשכיות במדינת ישראל שבה כל כך הרבה זמן היה רק חלום עבורם.

 

יצירותיו נמצאות באוספים רבים בארץ ובעולם.